Antinori Santa Cristina Le Maestrelle

90 Wine Spectator

Krachtige Toscaanse wijn!

Robijnrood van kleur met een paarse zweem. In de neus intense aroma’s van rode kersen, aalbes en viooltjes naast wat tonen van chocolade, vanille en munt. De smaak heeft een zijden zachte structuur door de soepele tannines welke een fruitige en frisse afdronk geven.

In 1946 produceerde Nicolo Antinori, de vader van Piero, voor het eerst de Santa Cristina. Dit wijnmerk is uitgegroeid tot een van de bekendste van Italië. De Le Maestrelle is van deze lijn de topwijn, gerijpt op eikenhouten vaten geeft deze wijn u veel Toscaanse smaken voor een aangename prijs.

Wijnhuis Santa Cristina
Artikelnummer 4939000
Inhoud (cl) 75
Jaargang 2022
Wijn type Rode wijn
Smaak Fruitig en aromatisch rood
Wijn spijs Heerlijk als aperitief of in combinatie met een goed stuk vlees
Druif Merlot, Sangiovese, Syrah
Druif omschrijving Percentages onbekend
Land Italië
Regio Toscane
Duurzaamheid Duurzaam werkend
Bodemtype Grind
Vinificatie RVS, druiven gescheiden vergist.
Lagering Deels in roestvrijstalen tanks, Deels op eikenhouten vaten
Lagering omschrijving Deels RVS, deels Frans eiken vaten
Sluiting Kurk
Alcohol 13,5%
Temperatuur 16-18°C
Vegan Nee
Bewaarpotentie 1-3 jaar
Santa Cristina Image

Over Santa Cristina

Santa Cristina, Toscane

Santa Cristina, opgericht door de familie Antinori, is een van de meest iconische wijnmerken van Italië. Met wijnen die de essentie van Toscane belichamen, zoals de Le Maestrelle, biedt Santa Cristina betaalbare wijnen met een authentieke Toscaanse smaak.

Ligging en Historie van Santa Cristina

Hoog op een heuvel, niet ver van Siena en Perugia, ligt de historische plaats Cortona. Aan de ene kant zijn er open velden en aan de andere kant de heuvel en het dorp. Vanaf Santa Cristina biedt zich een prachtig panorama aan. Het wijnhuis werd gebouwd in 2006, precies 60 jaar na de eerste productie van de wijn in 1946.

Meer over Santa Cristina

Importeur sinds 1997

Meer dan 85 wijnhuizen

Familiebedrijf met gedreven
professionals

Innovatieve marketing
concepten