Faiveley Volnay 1er Cru Frémiets 2021

Heerlijk glas uit Volnay

Diep robijnrood van kleur met een paarse zweem. In de neus verfijnde aroma's van aalbessen, framboos en aardbeien met een hint van kruidnagel en cederhout. De smaak heeft een zachte structuur door de rijpe tannines wat een volle en lange afdronk geeft. 

De wijnranken van deze Volnay zijn behoorlijk op leeftijd en liggen op een Oost, Zuid-Oostenlijke heuvel die zich dicht bij de grens van de Pommard appellatie ligt. Met slechts 1,83 hectare aan oppervlak is dit een prachtig kleine appellatie binnen het assortiment van Faiveley.

Wijnhuis Domaine Faiveley
Artikelnummer 8916663
Inhoud (cl) 75
Jaargang 2021
Wijn type Rode wijn
Smaak Vol en houtgelagerd rood
Wijn spijs Lekker bij lams stoof en kalkoen met kastanjes
Druif Pinot Noir
Druif omschrijving 100% Pinot Noir
Land Frankrijk
Regio Bourgogne
Duurzaamheid Traditioneel werkend
Bodemtype Leisteen
Vinificatie 19 dagen in eikenhouten cuves
Lagering 100% op eikenhouten vaten
Lagering omschrijving 14 maanden op Frans eiken (waarvan 1/3e op nieuw eiken)
Sluiting Kurk
Alcohol 14%
Temperatuur 14-16°C
Vegan Nee
Bewaarpotentie 5-10 jaar
Domaine Faiveley Image

Over Domaine Faiveley

Domaine Faiveley, Bourgogne

Domaine Faiveley, gelegen in de Bourgogne, is een van de grootste eigenaren van geklasseerde wijngaarden in de regio. Hun wijnen staan bekend om hun precisie, diepte en rijpingspotentieel, en vertegenwoordigen het beste van wat de Bourgogne te bieden heeft.

200 Jaar Wijnbouwgeschiedenis

Opgericht in 1825 door Pierre Faiveley, behoort Domaine Faiveley al bijna 200 jaar tot de top van de Bourgogne. Het domein is nu in handen van de 7e generatie, met broer Erwan en zus Eve Faiveley aan het roer. Hun landgoed, gevestigd in Nuits-Saint-Georges, heeft percelen in prestigieuze appellaties zoals Gevrey-Chambertin, Clos de Vougeot, Pommard, Puligny-Montrachet en Corton-Charlemagne.

Meer over Domaine Faiveley

Importeur sinds 1997

Meer dan 85 wijnhuizen

Familiebedrijf met gedreven
professionals

Innovatieve marketing
concepten