Umani Ronchi Pecorino

De wijn met een 'gouden vacht'

Licht groengeel van kleur. In de neus aroma's van buxus, groene appel en citroen met een hint van acacia en jasmijn. De smaak heeft een strakke structuur met veel frisse fruit tonen en een verfijnde, sappige afdronk. 

De aanbouw van Pecorino was bijna verdwenen vanwege de zeer lage productie en voorheen lagere kwaliteit. In 2005 nam Umani Ronchi het initiatief om deze inheemse variëteit de plek te geven die ze verdienen. Dankzij veel inzet en liefde staat de Pecorino weer op het hoogste podium in Abruzzo.

Wijnhuis Umani Ronchi
Artikelnummer 8916231
Inhoud (cl) 75
Jaargang 2023
Wijn type Witte wijn
Smaak Licht en fris wit
Wijn spijs Ideaal bij visgerechten, verse kazen, pasta en soepen.
Druif Pecorino
Druif omschrijving 100% Pecorino
Land Italië
Regio Abruzzen
Duurzaamheid Duurzaam gecertificeerd
Bodemtype Klei
Vinificatie RVS
Lagering 100% in een roestvrijstalen tank
Lagering omschrijving 4 maanden in RVS op de fijne Lie
Sluiting Kurk
Alcohol 12,5%
Temperatuur 10-12°C
Vegan Nee
Bewaarpotentie 1-3 jaar
Umani Ronchi Image

Over Umani Ronchi

Umani Ronchi, Marche & Abruzzo

Ervaar de rijke historie en innovatieve geest van Umani Ronchi, een familiebedrijf dat sinds 1957 authentieke Italiaanse wijnen cultiveert. Van de klassieke Verdicchio tot de krachtige Pelago, hun wijnen weerspiegelen de unieke terroirs van Marche en Abruzzo. Als lid van het prestigieuze Istituto Grandi Marchi, staat Umani Ronchi garant voor wijnen van wereldklasse.

Wijngaarden en Duurzaamheid

Het verhaal van Umani Ronchi begint in 1957 in Cupramontana, in het hart van Verdicchio Classico. Ondertussen staat alweer de derde generatie aan het roer van dit familiebedrijf. De constante zoektocht naar de beste gebieden, technieken en vakmanschap hebben het bedrijf in staat gesteld te groeien en tegelijkertijd de authenticiteit en focus op kwaliteit te waarborgen.

Meer over Umani Ronchi

Importeur sinds 1997

Meer dan 85 wijnhuizen

Familiebedrijf met gedreven
professionals

Innovatieve marketing
concepten